no-img
ام ای پدیا

دانلود تحقیق آسیب شناسی تئاتر


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود تحقیق آسیب شناسی تئاتر
doc
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
هر صفحه 105 تومان
تعداد صفحات: 19 صفحه
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود تحقیق آسیب شناسی تئاتر


دانلود تحقیق آسیب شناسی تئاتر

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۱۹ صفحه

 خلاصه ای از فایل

آسیب شناسی تئاتر

با سخنان رضا حداد درباره معضلات تئاتر شروع می کنیم: « شرایط تئاتر از دو جهت مدیریت و کیفیت خوب نیست. مدیریت در تئاتر باید به شکل درازمدت اعمال شود تا مدیران بتوانند به برنامه‌ریزی بپردازند اما متاسفانه این مهم تحقق نیافته با ادامه روند حاضر در تئاتر هیچ امید و چشم اندازی برای تئاتر مشاهده نمی کنم و در این شرایط تنها به تئاتر خصوصی معتقد هستم ».درباره کیفیت تئاترها هم نظراو اینست که: «در زمینه کیفیت در تئاتر با اجرای نمایش‌هایی روبرو هستیم که مخاطبان و منتقدان تئاتر را راضی نمی‌کنند و به استثناء چندین اثر که تعداد آن‌ها از انگشتان دست نیز کمتر است جرقه‌هایی از نوآوری در آثار دیده نمی‌شود.

این تعداد نمایش برای تئاتر کافی نیست دل بستن به کارگردان‌های معدودی چون امیررضا کوهستانی برای تئاتر کفایت نمی‌کند. باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا نمونه این کارگردان‌ها در طول سال کشف و به تئاتر معرفی شوند»[۱].

از دیگر مشکلات تئاتر مسئله تبلیغات است. به طور کلی تبلیغات شهری و محیطی در جلب توجه مردم بسیار اثرگذار هستند. افراد از هر طبقه و جایگاه اجتماعی با دیدن این نوع تبلیغات به سوی دیدن آثار فاخر هنر تئاتر ترغیب می شوند و به این ترتیب و با افزایش توجه به این آثار، سالن ها مملو از تماشاگر شده و همین امر مدیران دولتی و گاهی حتی مدیران بخش های خصوصی را به حمایت مالی و معنوی از یک اثر متمایل می کند و در نتیجه بر بهبود امکانات فنی سالن ها، افزایش تماشاخانه ها، بهبود وضعیت هنرمندان این عرصه و… کمک می کند.

از سوی دیگر افزایش مخاطبان هنر تئاتر را از راه تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی و رادیویی نباید دست کم گرفت. این دو رسانه نیز به سبب فراگیر بودن و ارتباط با طیف وسیعی از مردم کشور و همچنین تکنیک های خاصی که با آن مخاطب را مجذوبِ یک کالا می کنند، در جلب توجه مردم به سوی هنر تئاتر نقش بسزایی دارند.

کافی است برای اثبات این ادعا میزان استقبال از یک نمایشی را که شانس بهره گیری از تیزرهای تلویزیونی را داشته با نمایش دیگری که از چنین نعمتی محروم بوده، مقایسه کنید. نتیجۀ این مقایسه نشان می دهد که هنر تئاتر نیازمند تبلیغ و جلب توجه است. قاعدتاً وقتی مردم از چیزی بی اطلاعند و از وقایع فرهنگی و هنری که در شهرشان می گذرد، بی خبرند، طبیعی است که بسیاری از گروه های تئاتری که به روی صحنه می روند، با صندلی های خالی و سالن هایی که نفس گرم تماشاگر در آنها حس نمی شود، مواجه و دلسرد شوند.

براین اساس تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به سبب امکان تکرارِ مجددِ چندین و چند باره دارای اهمیتی مضاعف هستند. اساساً یکی از تکنیک های تأثیرگذاری بر ذهن مخاطب عنصر تکرار است و این امر به واسطۀ ماهیت این وسایل ارتباط جمعی به راحتی امکان پذیر است.

فهرست

معماری- ۲۰۰۰ تومان.. ۱

۱-۳ آسیب شناسی تئاتر. ۱

۱-۳-۱ آسیب شناسی تئاتر دولتی.. ۷

۱-۳-۲ آسیب شناسی تئاتر خصوصی.. ۸

۱-۴ مخاطب تئاتر. ۱۳

۱-۴-۱ طبقه مرفه. ۱۸

۱-۴-۲ طبقه متوسط.. ۱۸

۱-۴-۳ طبقه ضعیف… ۱۹

 



موضوعات :
هنر

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *