دانلود تحقیق در مورد ایجاب و قبول از طریق داده پیام
دانلود تحقیق در مورد ایجاب و قبول از طریق داده پیام
فرمت قابل ویرایش ورد word
تعداد صفحات: ۳۱ صفحه
خلاصه ای از فایل
قانون تجارت الکترونیکی ایران درمورد امکان انجام ایجاب از طریق داده پیام نص صریحی ندارد. حتی کلمه ی ایجاب در سراسر آن به کار نرفته هر چند نویسندگان این قانون از قانون نمونه آنسیترال الگو گرفته اند اما حتی به تجویز امکان انجام ایجاب و قبول از طریق ایجاب و قبول نیز تصریح نکرده اند موضوعی که در ماده ۱۱ قانون نمونه آنسیترال آمده است.با این حال امکان تحقق ایجاب و قبول از طریق داده پیام و سایر ارتباطات الکترونیکی از سایر موارد قانون مانند ماده ۱۸ آن در خصوص قواعد انتساب داده پیام قابل استنباط است
فهرست
۲-۱- اطلاعات لازم برای نمایش در وب سایت ها جهت انعقاد قراردادها ۴
۲-۳- امکان انجام ایجاب و قبول از طریق داده پیام ۶
۲-۳-۱- امکان انجام ایجاب از طریق داده پیام ۷
۲-۳-۲- طرق اعلام ایجاب در ارتباطات الکترونیکی. ۸
۲-۳-۳- وصول ایجاب به مخاطب.. ۹
۲-۳-۴- زمان انجام ایجاب و مدت اعتبار آن. ۱۰
۲-۴-۳- نحوه ی ابراز قبول در قراردادهای الکترونیکی. ۱۵
۲-۴-۴- تطابق قبول با ایجاب.. ۲۰
۲-۴-۵- عدول از قبول پس از ارسال در قراردادهای الکترونیکی. ۲۳
۲-۴-۶- زمان و مکان تحقق قبول. ۲۵
۲-۵- مقررات ایجاب و قبول از طریق داده پیام ۲۶
۲-۵-۱-۱- مواردی که داده پیام به اصل ساز منسوب است.. ۲۷
۲-۵-۱-۲- مواردی که داده پیام از سوی اصل ساز ارسال شده تلقی می شود ۲۷
۲-۵-۱-۳- ارسال داده پیام از سوی غیر اصل ساز. ۲۸
۲-۵-۱-۴- استقلال داده پیام ارسال شده در انتساب به مخاطب.. ۲۸
دیدگاه ها