no-img
ام ای پدیا

دانلود تحقیق در مورد بازار محصول


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود تحقیق در مورد بازار محصول
doc
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶
هر صفحه 132 تومان
تعداد صفحات: 19 صفحه
۲,۵۰۰ تومان
۲,۵۰۰ تومان – خرید

دانلود تحقیق در مورد بازار محصول


دانلود تحقیق در مورد بازار محصول

فرمت قابل ویرایش ورد  Word

تعداد صفحات: ۱۹ صفحه

خلاصه ای از فایل

ساختار بازار

     ساختار بازار معرف ویژگی‌های یک بازار مانند تعداد فروشندگان و خریداران، درجه تمایز محصول و درجه آزادی ورود و خروج می‌باشد. هریک از این ویژگی‌ها عامل تفکیک بازارها از یکدیگر محسوب می‌شوند و از طریق آن‌ها می‌توان ماهیت رقابت یا انحصار در بازار را تعیین کرد(حسینی و برمه، ۱۳۸۳). ساختار بازاری که یک واحد تولیدی در آن به تولید و فروش محصولات خود می‌پردازد، در چگونگی تصمیم‌گیری وی جهت تولید بهینه و کسب حداکثر سود تاثیر گذار می‌باشد(پیراسته و کریمی، ۱۳۸۲).

معمولاً برای ساختار بازار از نظر درجه رقابت، چهار نوع مختلف شناسایی و تعریف شده است. رقابت کامل در یک حد نهایی، انحصار کامل در حد نهایی دیگر، رقابت انحصاری و انحصار چند جانبه فروش در بینابین دو ساختار حدی قرار دارند. موارد انحصارکامل، رقابت انحصای و انحصار چند جانبه را بازار با شرایط رقابت ناقص[۱] نیز می‌نامند(پیراسته و کریمی، ۱۳۸۲).

فهرست

مقدمه…………

 مفاهیم مرتبط به بازار محصول…………………

 انواع بازار از نظر درجه رقابت……

 بازار رقابت کامل…………………………….

  بازار انحصار کامل………….

  بازار انحصار چند جانبه………….

  رقابت کورنو…………

 رقابت برتراند………

 وضعیت تبانی در بازار چند قطبی………………………..

 وضعیت رهبر و پیرو……………..

 وضعیت جنگ قیمت………

 بازار رقابت انحصاری…

 تمرکز بازار………………

 قدرت بازار………………..

 شاخص‌های قدرت بازار….

 شاخص لرنر…….

شاخص هر فیندال هیرشمن…………………

 کیو توبین……

 شاخص بوأن………………………….

 جایگاه رقابتی محصول………..

 استراتژی وخط مشی تعیین جایگاه….



موضوعات :
حسابداری

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *