no-img
ام ای پدیا

دانلود تحقیق در مورد کم توانی ذهنی و راه های درمان آن


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود تحقیق در مورد کم توانی ذهنی و راه های درمان آن
doc
تیر ۲۶, ۱۳۹۶
هر صفحه 95 تومان
تعداد صفحات: 63 صفحه
۶,۰۰۰ تومان
۶,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود تحقیق در مورد کم توانی ذهنی و راه های درمان آن


دانلود تحقیق در مورد کم توانی ذهنی و راه های درمان آن

فرمت قابل ویرایش ورد  Word

تعداد صفحات:۶۳صفحه

خلاصه ای از فایل

کم توان ذهنی آموزش پذیر

 این کودکان با بهره هوشی حدود ۵۰ تا ۷۵، بیشترین تعداد کم توانان ذهنی را تشکیل می دهند. در فعالیت های ذهنی این افراد نقص و اختلال دیده می شود. ولی قسمت عمدۀ این اختلالات در قضاوت و داوری آنها به چشم می خورد. افراد آموزش پذیر دارای نوسان در خلق هستند و به علت نداشتن تفکرانتقادی[۱]، تلقین پذیر اند‌‌‌‌‌‌‌ و خیلی زود تحت تأثیر اطرافیان قرار می گیرند. سازگاری اجتماعی این افراد به شرایط محیطی آنها بستگی دارد. در شرایط محیطی نامناسب خیلی زود دچار انحراف می شوند. این کودکان از لحاظ هوش و سایر قوای ذهنی، در حد کودکان ۸ تا ۱۰ سال باقی می مانند و نیازی به نگهداری در مراکز شبانه روزی ندارند( داور منش،۱۳۸۲).

این کودکان به دلیل زیر هنجاری رشد ذهنی خود نمی توانند از برنامه های رایج تحصیلی که در مدرسه عادی ترتیب داده شده است، بهره کافی ببرند. اما اگر آموزش و پرورش مناسب باشد، ظرفیت رشد در سه زمینه را دارند: ۱- آموزش پذیری در سطوح ابتدایی ( خواندن، نوشتن و چهار عمل اصلی در سطح مدارس ابتدایی )، ۲- آموزش پذیری در تطابق اجتماعی، به این ترتیب که کودکان  سرانجام بتوانند به استقلال نسبتاً مناسبی در جامعه دست یابند، ۳- به دست آوردن شغلی که با آن بتوانند در بزگسالی به طور کامل یا نسبی مخارج خود را تأمین و از خود نگهداری کنند(سیف نراقی و نادری،۱۳۸۶).

باید توجه داشت که در بسیاری از محیط ها، معمولاً یک کودک کم توان ذهنی آموزش پذیر در خلال دوره های نوزادی و خردسالی به عنوان یک فرد کم توان ذهنی شناخته یا متمایز نمی شود. زیرا در سالهای پیش دبستانی انتظاراتی که از قابلیت های ذهنی کودک می رود، آنقدر سنگین نیست که کم توانی ذهنی وی را آشکار کند. لذا چنین کودکی در وهله اول ممکن است در مدرسه مورد شناسایی قرار گیرد. زمانی که توانایی یادگیری دروس مختلف به عنوان مهمترین انتظارات اجتماعی از کودک مطرح می شود. زیرا در اکثر مواقع علائم ظاهری مشخص و آشکاری که به عنوان کم توانی ذهنی به حساب آیند، وجود ندارد (همان منبع).

فهرست

-۲کم توانی ذهنی. ۱

۱-۱-۲ شیوع: ۴

۲-۱-۲ طبقهبندی کم توانی ذهنی. ۴

۱-۲-۱-۲ طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی: ۵

۲-۲-۱-۲طبقه بندی براساس انتظار های آموزشی. ۶

۱-۲-۲-۱-۲کم توان ذهنی آموزش پذیر. ۶

۲-۲-۲-۱-۲کم توان ذهنی تربیت پذیر. ۷

۳-۲-۲-۱-۲کم توان ذهنی حمایت پذیر: ۸

۳-۱-۲ ویژگیهای شناختی دانشآموزکم توان ذهنی. ۸

۴-۱-۲ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی. ۱۰

۲-۲ فراخنای توجه. ۱۲

۱-۲-۲فیزیولوژی توجه. ۱۳

۲-۲-۲ عوامل موثر در توجه. ۱۶

۳-۲-۲ انواع توجه. ۱۷

۴-۲-۲ عملکردهای توجه. ۱۹

۵-۲-۲ کمبود توجه. ۲۴

۶-۲-۲ درمان. ۲۶

۷-۲-۲کم توانی ذهنی واهمیت توجه. ۲۸

۳-۲نمایش درمانی. ۳۰

۱-۳-۲ تاریخچه نمایش درمانی. ۳۱

۱-۲-۳-۲انجمن نمایش درمانگران بریتانیا (BADth) 33

۲-۱-۲-۳-۲ نمایش به عنوان درمان. ۳۵

۲-۲-۳-۲انجمن ملی نمایش درمانی امریکا (NADT) 36

۱-۲-۲-۳-۲ تعریف نمایش درمانی. ۳۷

۲-۲-۲-۳-۲ هدف ها و پیامدهای نمایش درمانی. ۳۷

۳-۲-۲-۳-۲ نمایش درمانی به عنوان ابزار تشخیص… ۳۸

۳-۳-۲ ابزار نمایش درمانی. ۳۹

۴-۳-۲اهداف نمایش درمانی. ۴۴

۵-۳-۲ رویکردهای نمایش درمانی. ۴۴

۱-۵-۳-۲ دیدگاه انسان شناسی /آیینی جنینگز. ۴۵

۲-۵-۳-۲نظریه نقش رابرت لندی.. ۴۶

۳-۵-۳-۲دیدگاه پنج مرحله ای امونا ۴۷

۶-۳-۲روان نمایش درمانی و نمایش درمانی. ۴۷

۷-۳-۲ نمایش درمانی برای کودکان. ۵۰

۸-۳-۲نمایش درمانی در آموزش ویژه ۵۱

۹-۳-۲استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری.. ۵۳

۱۰-۳-۲ توجه در نمایش درمانی. ۵۴

۱۱-۳-۲اجزاء جلسات نمایش درمانی. ۵۴

۴-۲ بررسی متون. ۵۷

۲-۴-۲تحقیقات انجام شده خارجی. ۵۸

 

 



موضوعات :
علوم تربیتی

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *