no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار بازاریابی در صنعت بیمه


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار بازاریابی در صنعت بیمه
doc
فروردین ۴, ۱۳۹۶
هر صفحه 100 تومان
تعداد صفحات: 37 صفحه
۳,۵۰۰ تومان
۳,۵۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار بازاریابی در صنعت بیمه


دانلود سمینار بازاریابی در صنعت بیمه

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۳۷ صفحه

 خلاصه ای از فایل


۲-۱- مقدمه

دردنیای رقابتی امروز، بازاریابی برای هر نوع حرکت آگاهانه و هدفمند در بازار  ضروری بوده و نقش آن در آغاز انجام تمام تلاشها از جمله تولید محصولات و ارائه خدمات  مطلوب به جامعه به وضوح قابل مشاهده است، در عصرکنونی که مفاهیم ارتباطات، رقابت و مشتری گرایی باهم پیوند خورده است تبلیغات به عنوان عنصری آمیخته ازبازاریابی، نقش  محوری در حفظ و بقاء سازمانها با شناساندن و معرفی محصولات و خدمات ایفاء میکند. انسان امروز خواسته یا ناخواسته زیر بمباران شدید اطلاعاتی قرار گرفته است، در این راستا پیامهای بازرگانی که برای سوق دادن رفتار مشتریان جهت خرید محصولات به کار گرفته شده است یکی از عناصر این مجموعه پیچیده و بدون مرز اطلاعاتی است. شرکتها  تبلیغات را مکررا مورد استفاده قرار می دهند تا موجبات ارتقاء سهم بازار کالاوخدماتشان فراهم گردد (حسینی و همکاران، ۱۳۸۸: ۱۱۹).

مطالعات گوناگون نشان می دهد که سازمانهای خدماتی در مقایسه با سازمانهای تولیدی توجه کمتری به تبلیغات دارند که ناشی از خصیصه منحصربفرد خدمت یعنی ناملموس بودن آن است (Herington et al,2000 : 102).

اصطلاح بازاریابی بیمه به بازاریابی خدمات بیمه ای با هدف خلق مشتری و کسب سود از طریق رضایت مشتری اشاره می کند. بازاریابی بیمه بر تنظیم ترکیب ایده آلی برای کسب و کارهای بیمه ای تمرکز دارد. به نحوی که سازمان بیمه ابقاء می یابد و در یک چشم انداز درست رشد می کند (سبزی و همکاران، ۱۳۹۰، ۳۲).

۲-۲- بازاریابی در بیمه

در صنعت بیمه، بازاریابی امری صرفاً اقتصادی نیست تا به این وسیله سودآوری شرکت ها و نمایندگان را افزایش دهد، بلکه امکانی است برای آگاهی بخشیدن به مردم، برای اینکه از بیمه، وسیله محکم و مطمئنی برای رفع نیازهای آینده خود فراهم آورند.

بازاریابی بیمه ازمقولات استراتژیک در بیمه است و نوعی فرایند اجتماعی، مدیریتی است که توسط شبکه فروش و بازاریابان خدمات بیمه ای با بیمه گذاران مبادله شده تا خواسته های یکدیگر را برآورده سازند. لذا با توجه به ماهیت اجتماعی بودن این فرایند و ارتباط مستقیم شبکه فروش و بازاریابان با مشتریان در بازار رقابت، هرگونه نقص، عدم رضایت یا پیشنهاد بیمه گذار به شرکت انتقال می یابد و باعث تغییر نگرش، جهت یا اندازه شرکت در جهت ارتقا و بالابردن کمی و کیفی محصول یا ارائه خدمت می شود(صحت و همکاران، ۱۳۹۰).

۲-۳- آمیخته های بازاریابی در صنعت بیمه

آمیخته های بازاریابی، مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی است که یک سازمان با اقدام به آن به بهترین شکل نیازهای بازارهای هدفش را برآورده می کند. کسب و کار بیمه با خدمات فروش سرو کار دارد، بنابراین تشکیل آمیخته بازاریابی برای آن الزامی است. در واقع برای ارضاء نیازها و خواسته های مشتریان بیمه، مدیران مجموعه ابزاری در اختیار دارد که به این مجموعه ابزارها، « آمیخته بازاریابی » گفته می شود.

مک کارتی در دهه ۱۹۶۰ چهار عنصر آمیخته بازاریابی را معرفی کرد. پس از آن سایر محققان با بررسی صنعت خدمات و توسعه افسارگسیخته بخش خدمات در اقتصاد جهانی و کشورها با توجه به ماهیت خدمات و بنگاههای خدمات محور  عناصر بازاریابی را افزودند بطوری که در حوزه خدمات غالباً از هشت عنصر صحبت به میان می آید و ازآنجا که تمامی این هشت عنصر با حرف پی  ( P) شروع می شوند، اصطلاحاً به آن هشت پی ( ۸P’s) گفته می شود(درگی، ۱۳۹۰).

فهرست

۲-۱- مقدمه. ۱

۲-۲- بازاریابی در بیمه. ۲

۲-۳- آمیخته های بازاریابی در صنعت بیمه. ۳

۲-۳-۱- محصول.. ۳

۲-۳-۲- قیمت… ۴

۲-۳-۳- مکان. ۴

۲-۳-۴- ترفیع.. ۵

۲-۳-۵- توسعه. ۵

۲-۳-۶- افراد. ۵

۲-۳-۷- فرایند.. ۶

۲-۳-۸- توزیع.. ۶

۲-۴- ضعف های بیمه از نقطه نظر بازاریابی.. ۷

۲-۵- اهداف تبلیغات بازرگانی.. ۱۰

۲-۶- ابزار های تبلیغات بازرگانی.. ۱۱

۲-۶-۱- آگهی دیواری و توزیعی.. ۱۲

۲-۶-۲- آگهی پستی.. ۱۲

۲-۶-۳- بروشور و کاتالوگ… ۱۲

۲-۶-۴- آگهی مطبوعاتی.. ۱۲

۲-۶-۵- آگهی رادیویی.. ۱۲

۲-۶-۶- آگهی های تلویزیونی.. ۱۳

۲-۶-۷- آگهی در سینما ۱۳

۲-۶-۸- پوستر. ۱۳

۲-۶-۹- تبلیغات جاده ای.. ۱۳

۲-۶-۱۰- مکان های عمومی.. ۱۳

۲-۶-۱۱- وسایل نقلیه عمومی.. ۱۳

۲-۶-۱۲- موسسه ها و تاسیسات عام المنفعه. ۱۴

۲-۶-۱۳- جشن ها و مناسبت ها ۱۴

۲-۶-۱۴- نمایشگاه. ۱۴

۲-۶-۱۵- استفاده از افراد متشخص برای تبلیغ.. ۱۴

۲-۶- ۱۶- هدایا و جوایز. ۱۴

۲-۶-۱۷- آگهی در سایت های اینترنتی.. ۱۵

۲-۷- مدلهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بازرگانی.. ۱۵

۲-۸- مدل آیدا ۲۲

۲-۸-۱- جلب توجه. ۲۳

۲-۸-۲- ایجاد علاقه. ۲۳

۲-۸-۳- تحریک تمایل.. ۲۳

۲-۸-۴- سوق دادن به خرید.. ۲۴

۲-۹- تاریخچه بیمه. ۲۴

۲-۹-۱- بیمه پارسیان. ۲۵

۲-۱۰- انواع بیمه. ۲۶

۲-۱۰-۱- تقسیم بندی انواع بیمه. ۲۶

۲-۱۰-۱-۱-  بیمه های اجتماعی.. ۲۶

۲-۱۰-۱-۲-  بیمه های تعاونی.. ۲۷

۲-۱۰-۱-۳-  بیمه های بازرگانی.. ۲۷

۲-۱۰-۲- بیمه اتومبیل.. ۲۷

۲-۱۱- پیشینه تحقیق.. ۲۸

۲-۱۱-۱- مطالعات داخلی.. ۲۸

۲-۱۱-۲- مطالعات خارجی.. ۳۰

 

 



موضوعات :
مدیریت

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *