no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار توربو شارژ کردن موتورهای احتراق داخلی


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار توربو شارژ کردن موتورهای احتراق داخلی
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
doc
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۶
هر صفحه 81 تومان
تعداد صفحات: 37 صفحه
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار توربو شارژ کردن موتورهای احتراق داخلی


دانلود سمینار توربو شارژ کردن موتورهای احتراق داخلی

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۳۷ صفحه

 خلاصه ای از فایل

تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز

      فعالیت های انجام شده را می‌توان به دو دسته کلی مدل سازی موتورها و انطباق تقسیم بندی نمود. تا به امروز، بیشتر تلاشها به مدل سازی موتورهای احتراق داخلی محدود بوده است. از اینرو در ابتدا به تاریخچه مدل سازی موتور می پردازیم.

      نخستین قدم جدی در این راه توسط بنسون [۱] و آناند[۲] برداشته شد[۴]. این دو دانشمند مدل شبیه سازی تحلیلی موتور را پایه گذاری کردند. در این مدل هر فرآیند به چند مدل ساده ریاضی تبدیل می شد که برای هر یک از این مدل ها فرم های خاصی از معادلات بقا صادق بود. این زیر مجموعه ها در نهایت به یکدیگر مرتبط می شدند. این مدل سازی علیرغم محدودیت زیاد به علت سادگی و دقت مناسب هنوز از روش های متداول و معتبر به حساب می‌آید.

      چند سال بعد این روش بهبود یافت. بنسون و بورا[۳][۵] با در نظر گرفتن مدل احتراق دو ناحیه ای با کمک روش عددی رانگ کوتا توانستند به نتایجی بسیار نزدیک به اندازه گیری های تجربی دست یابند. امروزه این روش به دلیل سادگی و جامع بودن یکی از معتبرترین روش های تحلیلی برای آنالیز موتور به حساب می‌آید.

      با افزایش بهای بنزین و بحران جهانی سوخت در دهه ۱۹۷۰ مطالعات بنیادی روی سوخت های جایگزین از جمله گاز طبیعی رونق یافت. این روند بار دیگر در دهه ۱۹۹۰ و به منظور غلبه بر مشکل آلودگی محیط زیست احیا گردید. برای شناخت بیشتر و بهتر خواص موتورهای گاز طبیعی ویکس[۴] وموسکوا[۵][۶] به روش تجربی و با کمک یک دستگاه اندازه گیری فشار غیرخطی، نرخ گذرای هوای عبوری از موتور را در حالات مختلف کاری اندازه گیری کردند.

فهرست

فصل اول-مقدمه و مرور بر تحقیقات انجام شده در گذشته
۱-۱- تاریخچه
۱-۲- تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز
۱-۳-اقدامات انجام شده برای نصب توربوشارژر
۱-۴-معرفی پروژه حاضر
فصل دوم- توربوشارژ کردن موتورهای احتراق داخلی
۲-۱- هدف توربوشارینگ
۲-۲- روشهای پرخورانی
۲-۳-  مقایسه موتورهای توربوشارژ شده و تنفس طبیعی
۲-۳-۱- انواع سیستمهای توربوشارژری
۲-۳-۲- توربوشارژر فشار ثابت
۲-۴ توربوشارژینگ با سیستم ضربانی
۲-۵- سیستم‌های تک توربوشارژری
۲-۵-۱- سیستم‌های ترتیبی
۲-۵-۲- سیستم‌های دومرحله‌ای
فصل سوم-تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر
۳-۱- استفاده از توربوشارژر برای موتور گازسوز
۳-۲- تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر
۳-۳- کاهش مشکلات توربوشارژینگ
۳-۳-۱- جلوگیری از تولید کوبش
۳-۳-۱-۱- روش های جلوگیری از تولید کوبش
۳-۳-۲- کنترل افزایش فشار در توربوشارژر
۳-۳-۳- زمانبندی سوپاپ های ورودی و خروجی
۳-۳-۶- تأثیر توربوشارژر بر آلودگی خروجی

 

 



موضوعات :
خودرو

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *