no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار دستور العمل چگونگی شناسایی مشتریان خارجی موسسات اعتباری


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار دستور العمل چگونگی شناسایی مشتریان خارجی موسسات اعتباری
doc
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۶
هر صفحه 108 تومان
تعداد صفحات: 28 صفحه
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار دستور العمل چگونگی شناسایی مشتریان خارجی موسسات اعتباری


دانلود سمینار دستور العمل چگونگی شناسایی مشتریان خارجی موسسات اعتباری

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۲۸ صفحه

 خلاصه ای از فایل

فصل اول: پولشویی

همانطور که می دانیم امروزه، یکی از ریسک­هایی که بانک­ها وموسسات مالی را در معرض خطر جدی قرار داده، ریسک، پولشویی وتامین مالی تروریسم است. تبعات منفی وگاه بسیارگسترده این دو پدیده شوم مالی به حدی است که مراجع نظارتی را چه در عرصه ملی و چه در پهنه بین المللی- بر آن داشته است تا علاوه بر اینکه توجه خاصی به این دو گونه ریسک معطوف نمایند، به طورمستمر و از طرق مختلف، ضرورت مدیریت مناسب وموثر این ریسک ها را به نهادهای مالی گوشزد کنند.

واژه پولشویی به فرایندی اطلاق می­ شود که طی آن، پول حاصل از اعمال مجرمانه تطهیر می­ شود، به صورتی که در ظاهر مشروع به نظر بیایدواثری از جرم منشاء باقی نماند. این اصطلاح به معنای امروزین آن، اولین بار توسط گروه ویژه اقدام مالی مطرح شد وسپس در سال ۲۰۰۱ و پس از وقوع حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر مبحث مبارزه با تامین مالی تروریسم نیز درکنار آنجای گرفت.

با الهام از توصیه های این گروه، نهادهای مختلف نیز اقدام به تهیه وانتشار رهنمودهای متعددی برای برخی از مشاغلی کردند که به دلیل ماهیت فعالیتخود، درمعرض سوئ استفاده مجرمان قرار دارند. یکی از نهادهای مهمی که همگام با سایر مراجع فعال، اقدام به انتشار اسنادی چند در این زمینه کرده است، کمیته نظارت بانکی بال می باشد.

دراین  کمیته که درسال ۱۹۷۵ میلادی و توسط روسای کل بانک­های مرکزی کشورهای عضوگروه ۱۰ پایه ­گذاری شد، کارشناسان ارشدنظارت بانکی عضویت دارند. تخصصینی که از کشورهای مختلف و پیشرو در صنعت بانکداری گرد هم آمده، با استفاده ازتجارب وتخصص خود، رهنمودهای مفیدی برای حفظ سلامت کارائی نظام های پولی در سراسر جهان پیشنهاد می­نمایند. اجلاس­های این کمیته در بانک تسویه حسابهای بین المللی واقع در شهر بال( بازل) سوئیس برگزارمی شود.

فهرست مطالب

مقدمه: ۴

فصل اول: پولشویی: ۶

فصل دوم: تعاریف.. ۸

فصل سوم: سیاست پذیرش مشتری: ۲۰

فصل چهارم: رویه‌های شناسایی مشتری.. ۲۳

فصل پنجم- نظارت مستمر بر حساب ها : ۲۸

فصل ششم: مدیریت ریسک… ۳۰

فصل هفتم: نگهداری  سوابق مشتریان و  معاملات آن‌ها ۳۲

منابع…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴

 



موضوعات :
بازرگانی-مالی

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *