no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار طراحی و ساخت انژکتور


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار طراحی و ساخت انژکتور
doc
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶
هر صفحه 105 تومان
تعداد صفحات: 38 صفحه
۴,۰۰۰ تومان
۴,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار طراحی و ساخت انژکتور


دانلود سمینار طراحی و ساخت انژکتور

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۳۸ صفحه

 خلاصه ای از فایل

مقدمه

ابزاری که برای اتمیزه کردن مایع (یعنی تجزیه مایع به قطرات ریز) استفاده می­گردد، انژکتور نامیده می‌شود. انژکتور به بیانی ساده نوعی پاشنده است که جریان مایع را به اسپری تبدیل می‌کند. برای تعریفی جامع از انژکتور می‌توان گفت، انژکتور نوعی پمپ است که با استفاده از اثر ونتوری یک نازل همگراواگرا، انرژی فشاری سیال را به انرژی دینامیکی (سرعتی) تبدیل می‌کند. نام های دیگری مانند اتمایزر و اجکتور (تزریق کننده یا افشانک) نیز به آن تعلق گرفته است.

انژکتورها زمانی به‌کاربرده می‌شوند که نیاز به‌سرعت در پاشش سیال، مثلاً پاشش سوخت در محفظه احتراق، و یا نیاز به سطح تبادلی بیشتر با پیرامون باشد. به طور کلی هرگاه یک پاشش کنترل‌شده از سیال مد نظر باشد، از انژکتور استفاده خواهد شد.

برای اولین بار این وسیله توسط یک مهندس فرانسوی به نام  هنری گیفرد در سال ۱۸۵۸ میلادی اختراع شد. در شکل ۱-۱ یک نمونه از اتمایزر نشان داده شده است.

از اولین کاربردهای انژکتور می‌توان به لوکوموتیوهای بخار اشاره داشت که در آن‌ها از انژکتور برای پمپ کردن آب تغذیه‌ بویلر لوکوموتیو استفاده می‌شد.

انژکتورها در موارد متعددی کاربرد دارند که شاید متداول‌ترین مورد استفاده آنها در محفظه‌های احتراق باشد. اعم از اینکه در مورد یک خودرو صحبت شود یا اینکه در مورد محفظه احتراق موشک. در این نوع از انژکتورها سوخت به گونه‌ای پاشیده و اتمیزه می‌شود که بهترین راندمان سوختن در محفظه حاصل شود.

همچنین در مواردی که نیاز به خنک کاری بیشتری باشد می‌توان از انژکتور استفاده کرد تا با استفاده از سطح بیشتر ذرات آب، انتقال حرارت بالاتری حاصل شود. نمونه این استفاده در نیروگاه‌ها یافت می‌شود.

افت فشار در انژکتور به انرژی جنبشی تبدیل می‌شود، که  قاعده عملکرد انژکتورهای فشاری[۱] با یک تخلیه ساده [۲] یا تخلیه پیچشی[۳] می‌باشد.

انژکتورهای فشاری در قیاس با دیگر انژکتورها به علت سادگی­شان بیش‌ترین استفاده را دارند، ولی برای بسیاری از مایعات لزج  مناسب نیستند و همچنین کیفیت عملکرد آن‌ها با افزایش دبی جریان کاهش می­یابد.

تقسیم‌بندی بنیادی این گروه از انژکتورها در سه نوع است : جت[۴]،  پیچشی[۵]،  جت-پیچشی[۶].

فهرست

فصل ۱: مقدمه ۷

۱-۱- مقدمه. ۷

۱-۲- انواع انژکتورهای فشاری… ۹

۱-۲-۱- انژکتورهای جت… ۹

۱-۲-۲- انژکتورهای پیچشی… ۱۰

       ۱-۲-۲-۱- انژکتورهای پیچشی ساده. ۱۱

۱-۲-۳- انژکتورهای جت-پیچشی… ۱۳

۱-۳- خلاصه فصل.. ۱۳

فصل ۲: مروری بر ادبیات ۱۴

فصل ۳: طراحی ۱۷

۳-۱- تئوری طراحی… ۱۷

۳-۱-۱- تئوری سیال ایده‌آل.. ۱۷

۳-۱-۲- تئوری مایع لزج.. ۲۴

۳-۲- روش طراحی… ۲۵

۳-۲-۱- روند الگوریتمی طراحی انژکتور پیچشی ساده. ۲۸

۳-۳- پارامترهای طراحی… ۲۹

۳-۴- خلاصه فصل.. ۲۹

فصل ۴: ساخت و آزمودن انژکتور ۳۰

۴-۱- مقدمه. ۳۰

۴-۲- محاسبات طراحی و ساخت انژکتور. ۳۱

۴-۳- آزمودن انژکتور. ۳۴

۴-۳-۱- اندازه‌گیری دبی… ۳۵

۴-۳-۲- اندازه‌گیری زاویه پاشش….. ۳۸

۴-۳-۳- اندازه‌گیری توزیع پاشش….. ۴۱

۴-۴- خلاصه فصل  ۴۳

 



موضوعات :
خودرو

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *