no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار عملکرد و مدلهای ارزیابی عملکرد


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار عملکرد و مدلهای ارزیابی عملکرد
doc
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۶
هر صفحه 100 تومان
تعداد صفحات: 25 صفحه
۲,۵۰۰ تومان
۲,۵۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار عملکرد و مدلهای ارزیابی عملکرد


دانلود سمینار عملکرد و مدلهای ارزیابی عملکرد

فرمت قابل ویرایش ورد  Word

تعداد صفحات: ۲۵ صفحه

خلاصه ای از فایل

مفهوم و تعاریف عملکرد

       در فرهنگ لغت حییم کلمه عملکرد[۱] به معنی اجراء، انجام، نمایش کار برجسته ترجمه شده است.(بیک زاد وهمکاران،۱۵۱،۱۳۸۹). عملکرد مفهوم نسبی چند بعدی است که شامل نتایج و فرآیندهای ایجاد نتایج است و معیارهای کیفی و کمی که در مورد عملکرد بکار گرفته می شوند، به عنوان نماینده عملکرد بوده و از عملکرد متفاوت هستند. بطور کلی عملکرد، مقایسه نتایج با چند الگو یا مرجع انتخاب شده یا تحمیل شده داخلی یا خارجی و مقایسه نتایج با انتظارات است. برخی اندیشمندان معتقدند که عملکرد می بایست به عنوان نتیجه کار توصیف شود. “عملکرد کارکنان تابعی از حاصلضرب سه عامل: توانایی و مهارت، تلاش و کوشش در انجام وظایف و پشتیبانی های محیطی است(میرسپاسی، ۱۳۹۲، ۲۹۱).

       از واژه عملکرد تعاریف زیادی شده است اما در یک تعریف جامع می توان گفت عملکرد به معنای ساختارها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجراء کننده ناشی شده و عملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه خود نتیجه به حساب می آیند و می توان جدای از نتایج، در مورد آنها قضاوت کرد(بیک زاده وهمکاران،۱۵۱،۱۳۸۹).

       عملکرد فرایندهای مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. در عین حال عوامل بسیاری وجود دارند که بر عملکرد تاثیر می گذارند. عملکرد بر حسب میزان  کالاها یا خدمات قابل ارائه در یک واحد زمانی معین بیان می شود. در این مفهوم عملکرد سازمان شامل تاثیر بخشی کارایی خروجی و سایر حوزه هاست. عملکرد بر اساس نوع و فرم تولید مشخص می شود. در حالی که بیشتر خدمات در بخش دولتی ارائه می شوند بخش خصوصی به عنوان تولیدکننده بیشتر ظاهرشده است(یوگور[۲] و یولوسوی،۱۱۱،۲۰۱۳). عملکرد کسب و کار یا شغل شامل خروجی در انتهای یک مدت زمان معین است و شامل درجه تحقق اهداف یا وظایف کسب و کار می باشد. در این حالت عملکرد نتیجه تمام تلاش ها در جهت دستیابی به اهداف کسب و کار می باشد(ارکوت [۳]و همکاران ،۱۸،۲۰۱۰).

فهرست

بخش اول) عملکرد. ۱

مفهوم و تعاریف عملکرد. ۱

تاریخچه ارزیابی عملکرد. ۳

فرایند ارزیابی عملکرد. ۴

ارزیابی و اندازه گیری عملکرد. ۵

اهداف ارزیابی عملکرد. ۷

عملکرد کارکنان. ۱۰

بخش دوم) مدل های ارزیابی عملکرد. ۱۴

نرخ بازده سرمایه ، برگشت حقوق صاحبان سهام ، بازده اصل سرمایه و مشتقات آنها ۱۴

رویکردهای ارزیابی عملکرد. ۲۱

مدل‌های حسابداری ارزیابی عملکرد. ۲۲



موضوعات :
حسابداری

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *