no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار عوامل موثر در تصادفات جاده‌اي


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای
doc
فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
هر صفحه 76 تومان
تعداد صفحات: 53 صفحه
۴,۰۰۰ تومان
۴,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای


دانلود سمینار عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۵۳ صفحه

 خلاصه ای از فایل

راه و طبقه بندی راه های درون شهری

 راه و خیابان استخوان‌بندی اصلی شهر را بوجود می‌آورند و برای کنترل سرعت درون بافت های شهری نیاز به ایجاد سلسله مراتب در نحوه قرارگیری راه ها می‌باشد. ایجاد سلسله مراتبی در معابر درون شهری باعث می‌شود، بافت‌های مسکونی از نظر سرعت خودروهای عبوری در امنیت قرار گیرند و همچنین کاربری های عمومی شهری جهت حمل و نقل و تردد از سرعت مناسب استفاده کنند.

طبق تعریف وزارت مسکن و شهرسازی: «راه و خیابان مجموعه‌ای است که برای عبور وسائل نقلیه موتوری، دوچرخه و پیاده ساخته می‌شود. به راه، در داخل آبادانی ها، خیابان نیز اطلاق می‌شود، مگر در مورد راه هایی که عملکرد برون‌شهری دارند ولی از داخل این مناطق می‌گذرند (راههای شریانی درجه۱) که اطلاق خیابان به آنها معمول نیست.» (وزارت مسکن و شهرسازی،  ۱۳۷۴: ۲۲)

در این تحقیق یک الگوی شهری بر مبنای توجه به معابر و خیابان ها و کاربری های مورد نیاز شهر بطور همزمان ارائه شده است. براساس این الگو مکان قرارگیری کاربری ها در رابطه با مکان تقسیم کالبدی خود در کنار معابر مناسب در نظر گرفته شده است.

در ادامه ابتدا به تعریف راهها در تقسیمات کالبدی شهری پرداخته شده است و سپس به عملکرد هر راه نسبت به نقش جابجائی، نقش دسترسی و نقش اجتماعی آن توجه شده است.

 

فهرست

مقدمه. ۱

۲-۱- راه و طبقه بندی راه های درون شهری.. ۲

۲-۱-۱- راه محلی.. ۳

۲-۱-۲- راه شریانی درجه ۲. ۴

۲-۱-۳- راه شریانی درجه ۱. ۵

۲-۱-۳-۱- آزاد راه ۶

۲-۱-۳-۲- بزرگراه ۶

۲-۱-۳-۳- راه عبوری.. ۷

۲-۲- تصادفات و انواع آن. ۸

۲-۲-۱- تصادفات فوتی.. ۸

۲-۲-۲- تصادفات جرحی شدید. ۹

۲-۲-۳- تصادف جرحی سبک.. ۹

۲-۲-۴- تصادف خسارتی.. ۹

۲-۳- علل تصادف.. ۹

۲-۳-۱- علل اولیه. ۱۰

۲-۳-۲- علل واسط یا قبلی.. ۱۰

۲-۳-۳- علل مستقیم یا تامه تصادف.. ۱۰

۲-۴- عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای.. ۱۱

۲-۴-۱- عامل انسانی.. ۱۱

۲-۴-۲- عامل وسیله نقلیه. ۱۲

۲-۴-۳- عامل جاده ۱۲

۲-۴-۴- عوامل محیطی.. ۱۳

۲-۵- اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز. ۱۳

۲-۵-۱- شاخص‌های تعیین نقاط حادثه‌خیز. ۱۴

۲-۵-۱-۱- شاخص تعداد تصادفات.. ۱۴

۲-۵-۱-۲- شاخص ضریب شدت تصادف.. ۱۵

۲-۵-۱-۳- شاخص نرخ تصادف.. ۱۵

۲-۵-۱-۴- شاخص نرخ شدت.. ۱۶

۲-۵-۱-۵- شاخص های رو به رویی با تصادف.. ۱۷

۲-۵-۱-۶- شاخص های جمعیتی.. ۱۷

۲-۵-۱-۷- شاخص هزینه تصادف.. ۱۸

۲-۶- جمع‌آوری داده‌های تصادفات.. ۱۹

۲-۶-۱- کمیت و کیفیت آمار تصادفات جاده‌ای.. ۲۰

۲-۶-۲- مشخصات گزارش های تصادفات.. ۲۱

۲-۶-۲-۱- گزارشات پلیس راه (فرم های گزارش‌دهی تصادفات رانندگی) ۲۲

۲-۶-۲-۲- نکات مورد نظر در فرمهای گزارش و نحوه پر کردن آنها ۲۳

۲-۷- مراحل بررسی تصادفات جاده‌ای.. ۲۴

۲-۷-۱- گزارش‌دهی.. ۲۴

۲-۷-۲- بررسی محلی.. ۲۵

۲-۷-۳- آماده‌سازی فنی.. ۲۵

۲-۷-۴- دوباره‌سازی حرفه‌ای.. ۲۵

۲-۷-۵- تجزیه و تحلیل عوامل وقوع. ۲۵

۲-۸-کاربری زمین شهری.. ۲۶

۲-۹- تراکم و انواع آن. ۲۸

۲-۹-۱- انواع تراکم متداول در حوزه برنامه‌ریزی و طراحی شهری.. ۳۰

۲-۹-۱-۱- تراکم جمعیتی.. ۳۱

۲-۹-۱-۲- تراکم کلی مسکونی ۳۱

۲-۹-۱-۳- تراکم ناخالص مسکونی.. ۳۲

۲-۹-۱-۴- تراکم خالص مسکونی.. ۳۲

۲-۹-۱-۵- تراکم ساختمانی.. ۳۳

۲-۹-۱-۶- تراکم سکونتی یا تراکم در مسکن.. ۳۴

۲-۹-۱-۷- سرانه. ۳۴

۲-۹-۲- کاربرد ویژه انواع تراکم. ۳۴

۲-۱۰- مفاهیم مرتبط با تراکم. ۳۵

۲-۱۰-۱- سطح زمین.. ۳۵

۲-۱۰-۲- سطح اشغال ساختمان. ۳۶

۲-۱۰-۳- سطح زیربنا و ضریب سطح زیر بنا (تراکم ساختمانی) ۳۶

۲-۱۰-۴- فضای باز و ضریب فضای باز ۳۷

۲-۱۰-۵- فضای پارکینگ ساکنان (OCS) و ضریب پارکینگ (OCR). ۳۸

۲-۱۱- مقیاس شدت استفاده از زمین.. ۳۸

۲-۱۲- عدد شدت استفاده از زمین.. ۳۹

۲-۱۳- پیشینه نظریه‌پردازی پیرامون مفاهیم اندازه و تراکم شهر. ۳۹

۲-۱۴- مروری بر دیدگاههای معماران و شهرسازان معاصر در مورد تراکم. ۴۱

۲-۱۵- تعریف GIS. ۴۳

۲-۱۶- داده‌های مکانی.. ۴۵

۲-۱۷- مدیریت داده‌ها و روش‌های تحلیل. ۴۶

۲-۱۸- پیشینه تحقیق.. ۴۷

 



موضوعات :
مهندسی معماری

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *