no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار مخازن ذخيره گاز طبيعي CNG


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار مخازن ذخیره گاز طبیعی CNG
doc
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۶
هر صفحه 94 تومان
تعداد صفحات: 43 صفحه
۴,۰۰۰ تومان
۴,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار مخازن ذخیره گاز طبیعی CNG


دانلود سمینار مخازن ذخیره گاز طبیعی CNG

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۴۳ صفحه

 خلاصه ای از فایل

نتیجه‌گیری

براساس نتایج حاصله می‌توان اظهار نمود که اگر ترتیب چیدن لایه‌ها از مارپیچی به محیطی باشد، فشار ترکیدن مخزن افزایش می‌یابد.

فشار ترکیدن مخازن از جنس S-Glass بیشتر از E-Glass و هر دو بیشتر از مخازن ساخته­شده از فیبرکربن هستند، که نتیجه‌ای قابل­توجه‌ای است.

دریافتند که با چیدمان درست الیاف شیشه می‌توان به مقاومت بیشتری نسبت به الیاف کربن دست یافت، که سبب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود(جدول ۲-۱).

معیار Tsai-Wu کمترین فشار قابل­تحمل را برای مخازن درنظر می‌گیرد. این موضوع بدان معنی‌ می‌باشد که، بیشترین Safty Factor را در میان معیارهای دیگر دارا است.

هرچه تعداد لایه‌ها بیشتر باشد، فشار ترکیدن بدست‌آمده نیز بیشتر خواهدبود.

هنگامی که روند افزایش حجم، افت می‌یابد، مقدار انبساط و نیز فشار ترکیدن مخزن افت می‌یابد. مخازنی با قطر mm 300  به‌طور کلی از بدنه پاره و منفجر می‌شود.

زاویه پیچش بهینه برای رشته‌پیچی مخازن کامپوزیت به کمک تحلیل شبکه‌ای ۷۴/۵۴ را نتیجه می‌دهد(شکل ۲-۱۰).

با استفاده از روند کنونی برای بارگذاری فشار داخلی زاویه بهینه برای لمینیت­های کامپوزیتی ۵۵ درجه(شکل ۲-۹) و برای یک تک لایه (Lamina)، ۹۰ درجه حاصل شد (شکل ۲-۸).

فهرست

تاریخچه. ۲

معرفی انواع مخازن CNG.. ۳

مخازن نوع اول، مخزن تمام فلزی.. ۳

مخازن نوع دوم، مخزن کمرپیچ. ۵

مخزن نوع سوم، مخزن تمام‌پیچ. ۶

مخزن نوع چهارم، مخزن تمام‌کامپوزیتی.. ۷

مقایسه انواع مخازن: ۸

مقایسه کیفی مخازن ذخیره گاز طبیعی: ۹

تکنولوژی رشته‌پیچی.. ۹

مراحل فرآیند. ۱۰

روش‌های الیافپیچی.. ۱۰

مزایای و معایب رشته‌پیچی.. ۱۱

انواع ماشین های رشته پیچی.. ۱۱

فرآیند تولید. ۱۲

الگوهای پیچش… ۱۳

مخازن کامپوزیتی پیچیده‌شده با پارچه کامپوزیتی.. ۱۵

پیچش پارچه‌های زاویه‌دار (Angle-ply) ۱۵

مکانیک شکست مواد کامپوزیتی.. ۱۶

رابطه تنش ـ کرنش برای لایه ای با جهت دلخواه ۱۹

تخمین شکست.. ۲۲

تخمین شکست در یک لایه تک جهته. ۲۳

تئوری شکست سای ـ وو ۲۴

معیار شکست اصلاح شده سای وو ۲۷

مقدمهای از تحلیل شکست تدریجی.. ۲۷

چند تئوری پس شکست.. ۲۸

مروری بر مقالات   ۳۱

مقدمه. ۳۲

مروری بر مقالات انجام شده ۳۲

نتیجه‌گیری.. ۴۲

 



موضوعات :
خودرو

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *