no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار مدل های برنامه درسی در دوره پیش از دبستان


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار مدل های برنامه درسی در دوره پیش از دبستان
doc
فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
قیمت هر صفحه 56 تومان
تعداد صفحات: 72 صفحه
۴,۰۰۰ تومان
۴,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار مدل های برنامه درسی در دوره پیش از دبستان


دانلود سمینار مدل های برنامه درسی در دوره پیش از دبستان

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۷۲ صفحه

 خلاصه ای از فایل

همکاری و مشارکت خواهران مک میلان در طراحی فضای باز برای کودکان

        مارگارت مک میلان از جمله پیشگامان این عقیده است که فضای بیرون و محیط باز از فضای درون و اتاق آموزشی مسقف و بسته نه تنها بی اهمیت تر نیست، بلکه ارزش یادگیری فراوان تری نیز ممکن است داشته باشد. راشل مک میلان، خواهر مارگارت، با توجه به کار و فعالیت در مناطق روستایی درباره آنچه امروز به عنوان نقش «ناظر بهداشت و سلامت » می دانیم، تجربه بسیار گسترده ای داشت. در سال ۱۹۱۱ این دو خواهر اردوگاه ویژه ای را در محیط باز به منظور بهبود و ارتقای سطح سلامت دختران ۶-۱۴ سال مناطق فقیرنشین در محله دپت فورد در جنوب لندن بر پا کردند. کسب تجربه با این گروه های سنی، ماگارت مک میلان را متقاعد کرد که چنین برنامه ای باید برای کودکان سنین پایین تر و کودکان جوان تر نیز تدارک دیده شود.

وی در سال ۱۹۱۴ «مهد کودک فضای باز »[۱] را در محله دپت فورد بر پا کرد که بعدها به سبب احترام و سپاس از تلاش های خواهرش به نام مهدکودک راشل مک میلان نام گذاری کرد. این نوع مهد کودک و فضای باز و نوآورانه، به کودکان فرصت می داد تا با آزادی در محیط درونی و محیط باز خارج از اتاق ها و باغ وسیع حرکت کنند. این محیط جدید که کودکان می توانستند ضمن بازی در آن به کار و فعالیت فیزیکی در محیط نشاط آور بهرمند شوند زیرا وی عقیده داشت که کودکان از محیط طبیعی بسیار زیاد و به نحو احسن یاد می گیرند.

به منظور پاسخگویی به نیاز حمایتی کودکان و بزرگ ترها، اتاق و ساختمان هایی نیز مجهز شده بود، ولی قسمت اعظم زمان یادگیری کودکان در فضای باز سپری می شد. کلیه فعالیت های ممکن شامل تغذیه کودکان نیز در محیط خارج از ساختمان و فضای باز صورت می گرفت. در این فضا از کودکان انتظار می رفت تا فعالیت ها را به دلخواه انتخاب کنند. علاوه بر انجام فعالیت های باغبانی، برای حیوانات اهلی و خانگی، تجهیزات و وسایل برای انجام فعالیت های علمی و نیز پوشش و لباس های مناسب کار کودکان، فضایی مناسب تدارک دیده شده بود. (مفیدی، ۱۳۹۰، ص۱۲۲)

فهرست

الف- مدل های غیر رسمی ۱

ب- مدل های مهارت محور ۱

ج- مدل های رشدی شناختی ۲

الگوی فروبل. ۴

الگوی مک میلان ۷

همکاری و مشارکت خواهران مک میلان در طراحی فضای باز برای کودکان. ۹

توجه به نیازهای کودکان. ۱۰

نظریه و عقاید اساسی مارگارت مک میلان. ۱۱

تأثیر دیدگاه های مک میلان بر تمرین ها و تجارب امروزی.. ۱۱

الگوی مونته سوری.. ۱۳

دوره آموزش حرکتی یا تجارب عملی زندگی.. ۱۵

آموزش حسی و تقویت حواس… ۱۵

آموزش خواندن و نوشتن.. ۱۶

الگوی والدورف.. ۲۰

ریتم. ۲۶

فعالیت های هنری وکاردستی.. ۲۷

ارزشیابی.. ۲۸

الگوی گاردنر. ۳۰

تغییر ذهن.. ۳۵

برنامه ریزی آموزشی.. ۳۶

الگوی بانک استریت.. ۳۹

اهداف.. ۴۳

محتوا و سازماندهی آن. ۴۴

محیط یادگیری.. ۴۴

روش… ۴۵

ارزشیابی.. ۴۶

نقش مربیان و آموزش مربیان. ۴۶

الگوی اونتاریو. ۴۸

مبانی نظری و روان شناختی الگوی انتاریو. ۴۸

عناصر اساسی برنامه درسی……………………………………………………………………………………. اهداف   ۴۹

محتوا و سازماندهی آن. ۴۹

زبان. ۴۹

ریاضیات.. ۵۰

علوم و فناوری.. ۵۱

رشد فردی و اجتماعی.. ۵۱

هنرها ۵۲

روش… ۵۳

ارزشیابی.. ۵۳

کارکنان. ۵۳

آموزش مربیان. ۵۴

الگوی  های اسکوپ.. ۵۵

عناصر اساسی برنامه درسی های اسکوپ.. ۵۷

اهداف.. ۵۷

محتوا و سازماندهی آن. ۵۸

طبقه بندی کردن. ۵۸

علوم. ۵۹

حرکت.. ۵۹

سواد آموزی.. ۶۰

بازنمود خلاق. ۶۰

موسیقی.. ۶۱

زمان. ۶۱

فضا ۶۱

محیط یادگیری.. ۶۲

روش… ۶۲

زمان برنامه ریزی.. ۶۴

زمان کار ۶۴

زمان بازبینی.. ۶۴

ارزشیابی.. ۶۵

نقش مربیان. ۶۵

 

 



موضوعات :
علوم تربیتی

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *