no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار معيارهاي ارزيابي عملکرد زنجيره‌ تأمين


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار معیارهای ارزیابی عملکرد زنجیره‌ تأمین
doc
اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
هر صفحه 98 تومان
تعداد صفحات: 36 صفحه
۳,۵۰۰ تومان
۳,۵۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار معیارهای ارزیابی عملکرد زنجیره‌ تأمین


دانلود سمینار معیارهای ارزیابی عملکرد زنجیره‌ تأمین

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۳۶ صفحه

 خلاصه ای از فایل

مقدمه

تلاش سازمان­ها برای پیشرو بودن در بازار پر رقابت امروز، همراه با پیچیدگی­ها و تغییرات روز افزون محیطی موجب شده است تا مدیریت زنجیره‌ی‌ تأمین به عنوان کلیدی برای ساختن یک رقابت پایدار در روابط توسعه یافته درون و فراسازمانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

۲٫۲ مدیریت زنجیره‌ی‌تأمین

. در بازار رقابتی موجود، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. بر این اساس، فعالیت‌هایی نظیر برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه‌ریزی محصول، خدمت نگهداری کالا، کنترل موجودی، توزیع، تحویل و خدمت به مشتری که قبلا همگی در سطح شرکت انجام می‌شده اینک به سطح زنجیره‌ی‌تأمین انتقال پیدا کرده است. مدیریت زنجیره‌ی‌تأمین پدیده‌ای است که این کار را به طریقی انجام می‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.

بازارهای جهانی، افزایش رقابت و افزایش تاکید بر روی مشتری مداری به عنوان عواملی شناخته شده­اند که موج علاقه به سمت مدیریت زنجیره‌ی‌تأمین را افزایش می‌دهند. در این شرایط، مدیریت زنجیره‌ی‌تأمین به عنوان کلیدی برای ساختن یک رقابت پایدار در روابط توسعه یافته درون و فراسازمانی عمل می‌کند. زنجیره‌های تأمین تمامی فعالیت‌های مرتبط با جریان و انتقال کالاها از مرحله‌ی مواد اولیه تا مصرف‌کننده‌ی نهایی را در بر می‌گیرد.

با توجه به مفهوم زنجیره‌ی‌تأمین می‌توان مدیریت زنجیره‌ی‌تأمین را تاثیرگذاری بر رفتار زنجیره‌ی‌تأمین جهت دستیابی به نتایج دلخواه و به عبارت دقیق‌تر یکپارچه‌سازی فعالیت‌های زنجیره‌ی‌تأمین و نیز جریان‌های اطلاعاتی مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازی فعالیت‌ها در زنجیره‌ی‌تأمین تولید و عرضه محصول نامید (لادُن[۱] و لادُن، ۲۰۰۲).

نیلی[۲] و همکاران (۱۹۹۵) معتقدند سنجش عملکرد به صورت فرآیند کمی‌سازی اثربخشی و بازده یک عمل تعریف می‌شود. اثربخشی اندازه­ای از خواسته­های مشتری است که برآورده شده است و بازده شاخصی است که میزان اقتصادی بودن منابع سازمان را در هنگام فراهم کردن سطح خاصی از رضایت مشتریان اندازه‌گیری می­کند. سیستم­های سنجش عملکرد به صورت مجموعه­ای کلی از معیارهایی تعریف می­شوند که هر دو عامل اثربخشی و بازده را کمی می­کنند.

نیلی و همکاران (۱۹۹۵) تعدادی از رویکردهای سنجش عملکرد را شناسایی کردند، شامل: کارت امتیازدهی متوازن[۳] (کاپلان[۴] و نورتون[۵]، ۱۹۹۲)، ماتریس سنجش عملکرد (کیگان[۶] و همکاران، ۱۹۸۹)، پرسش­نامه­های سنجش عملکرد (دیکسون[۷] و همکاران، ۱۹۹۰)، معیار سنجش طراحی سیستم (گلوبرسن[۸]، ۱۹۸۵) و رویکردهای تولید به کمک کامپیوتر. به­علاوه آنها دامنه­ای از محدودیت­های سیستم‌های سنجش عملکرد موجود برای تولید را هم شناسایی کرده­اند، شامل: تشویق به استفاده در دوره­های کوتاه مدت، نبود تمرکز بر روی استراتژی­ها (سیستم سنجش به صورت صحیح با اهداف استراتژیک، فرهنگ سازمانی و سیستم‌های تشویقی همسو نیست)، تشویق به بهبود مقطعی به جای بهبود مستمر با مجبورکردن مدیران به کاهش انحراف از استاندارد و ناکامی در دادن اطلاعات کافی در این مورد که کدامیک از رقبا دارد بر اساس الگو عمل می­کند.

فهرست

۱٫۲ مقدمه.. ۱

۲٫۲ مدیریت زنجیره‌ی‌تأمین…. ۱

۱٫۲٫۲ فرآیند ارزیابی عملکرد زنجیره‌ی‌تأمین…. ۴

۲٫۲٫۲ تحلیل پوششی داده‌ها ۵

۳٫۲ تعریف عملکرد و مجموعه امکان تولید… ۵

۱٫۳٫۲ مدل ورودی‌گرا و خروجی‌گرا ۱۲

۲٫۳٫۲ مزایا و معایب تحلیل پوششی داده ها ۱۳

۳٫۳٫۲  مدل کارت امتیازدهی متوازن… ۱۵

۴٫۳٫۲  مفهوم کلی کارت امتیازی متوازن… ۱۶

۵٫۳٫۲  معرفی وجوه کارت امتیازی متوازن… ۱۸

۴٫۲  پیشینه تحقیق…. ۲۱

۱٫۴٫۲ معیارهای ارزیابی عملکرد زنجیره‌ی‌تأمین…. ۲۵

۱٫۱٫۴٫۲ شاخص‌های ارزیابی چِن…. ۲۵

۲٫۱٫۴٫۲ شاخص‌های تحقیق گوناسکاران و همکاران… ۳۲

 



موضوعات :
مهندسی صنایع

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *