no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار مواد کامپوزیتی


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار مواد کامپوزیتی
doc
اسفند ۲۳, ۱۳۹۵
هر صفحه 82 تومان
تعداد صفحات: 48 صفحه
۳,۹۰۰ تومان
۳,۹۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار مواد کامپوزیتی


دانلود سمینار مواد کامپوزیتی

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۴۸ صفحه

 خلاصه ای از فایل

کاربرد در صنعت اتومبیل‏ سازی

یکی از مهم­ترین دلایل استفاده از کامپوزیت­ ها در کابردهای حمل و نقل، کاهش وزن وسیله نقلیه به منظور کاهش مصرف سوخت و یا افزایش ظرفیت ترابری است. از آن­جایی که هزینه ­های اولیه ساخت کامپوزیت­ ها کم­تر از هزینه ­های ساخت فلزات است، کامپوزیت ­ها ثابت کرده­اند که مواد قابل رقابتی برای وسایل نقلیه ساخته شده در مقیاس کم هستند. راه دیگر کاهش هزینه ها، یکی کردن قطعات کوچک فولادی در قالب یک قطعه کامپوزیتی است. یکی کردن اجزاء مختلف به میزان قابل توجه هزینه ­های مربوط به مونتاژ را کاهش می­دهد. علاوه بر کاهش هزینه، با استفاده از کامپوزیت­ ها می­ توان قطعاتی با پیچیدگی هندسی در مقایسه با صفحات فولادی ساخت و بنابراین، آزادی طراحی بیشتر و زیبایی بیشتری به وسیله نقلیه ساخته شده می‏دهد.

مثال­ های زیادی در رابطه با استفاده از کامپوزیت­ ها در صنعت اتومبیل­ سازی وجود دارد. پرکاربردترین آن­ها شامل پنل­های بدنه بیرونی و قطعات مختلف به کار رفته در زیر کاپوت است، که از آن جمله می­ توان به سینی­های باتری و سپر محافظتی اشاره نمود. وجه مشترک بین کلیه این کاربردها آن است که این قطعات بارهای سازه­ای قابل توجه را حمل نمی ­کنند. با این حال، برخی کاربردهای مرتبط با حمل بار نیز برای کامپوزیت ­ها وجود دارد که از آن جمله می­توان به صفحه فنر، شفت­ های محرک، مخازن تحت فشار برای گاز طبیعی فشرده شده اشاره کرد. استفاده از کامپوزیت ­ها برای ساختار اولیه اتومبیل محدود است، اما برای بدنه ماشین ­های مسابقه­ ای، برخی اتوبوس­ ها، تریلر کامیون­ ها، و وسایل نقلیه ویژه ممکن است مورد استفاده قرار گیرد

فهرست

مقدمه. ۳

۲-۲- تعریف مواد کامپوزیتی.. ۴

۲-۳- سیستم‏های کامپوزیتی تقویت‏ شده با الیاف (FRC). ۵

۲-۴- کامپوزیت‏های زمینه پلیمری (PMC). ۶

۲-۴-۱- رزین‏های مورد استفاده در کامپوزیت زمینه پلیمری.. ۶

۲-۴-۲- الیاف (تقویت‏ کننده). ۹

۲-۵- ساخت کامپوزیت ‏ها ۱۱

۲-۵-۱- لایه‏ گذاری دستی.. ۱۱

۲-۵-۲- فرایند قالب‏ گیری کیسه ‏ای.. ۱۲

۲-۵-۳- رشته پیچی.. ۱۲

۲-۵-۴- برون‏کشی.. ۱۲

۲-۶- کاربردهای کامپوزیت‏ های زمینه پلیمری.. ۱۳

۲-۶-۱- کاربرد در صنعت اتومبیل‏ سازی.. ۱۴

۲-۶-۲- کاربردهای دریایی.. ۱۵

۲-۶-۳- کاربردهای هوا-فضا ۱۵

۲-۶-۴- مواد کامپوزیتی در تکنولوژی انرژی بادی.. ۱۶

۲-۷- خستگی.. ۱۹

۲-۸- خستگی در مواد کامپوزیتی زمینه پلیمری.. ۲۰

۲-۸-۱- آسیب خستگی.. ۲۱

۲-۸-۲- مدهای مختلف واماندگی خستگی در مواد کامپوزیتی.. ۲۴

۲-۸-۳- مقایسه ‏ای بین شکست خستگی و استاتیکی.. ۲۵

۲-۹- فاکتورهای تأثیرگذار بر روی رفتار خستگی کامپوزیت ‏های زمینه پلیمری.. ۳۱

۲-۹-۱- نوع الیاف.. ۳۱

۲-۹-۲- زمینه و محیط.. ۳۳

۲-۹-۳- شرایط بارگذاری.. ۳۴

۲-۱۰- آزمون‏های مکانیکی متداول بر روی کامپوزیت ‏های زمینه پلیمری.. ۳۵

۲-۱۰-۱- آزمون کشش… ۳۶

۲-۱۰-۲- آزمون فشار. ۳۷

۲-۱۰-۳- آزمون خستگی.. ۳۷

۲-۱۱- آنالیز حرارتی کامپوزیت‏ های زمینه پلیمری.. ۳۹

۲-۱۲- مروری بر تحقیقات انجام شده. ۴۰

۲-۱۲-۱- تحقیقات انجام شده در رابطه با روش‏های مختلف ساخت کامپوزیت ‏های زمینه پلیمری.. ۴۱

۲-۱۲-۲- تحقیقات انجام شده در رابطه با آزمون کشش کامپوزیت‏ های زمینه پلیمری.. ۴۲

۲-۱۲-۳- تحقیقات انجام شده در رابطه با خواص خستگی کامپوزیت‏ های زمینه پلیمری.. ۴۳

 



موضوعات :
مهندسی مواد

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *