no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار نمایش درمانی برای کودکان کم توان ذهنی


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار نمایش درمانی برای کودکان کم توان ذهنی
doc
اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
هر صفحه 48 تومان
تعداد صفحات: 95 صفحه
۴,۵۰۰ تومان
۴,۵۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار نمایش درمانی برای کودکان کم توان ذهنی


 دانلود سمینار نمایش درمانی برای کودکان کم توان ذهنی

 فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۹۵ صفحه

 خلاصه ای از فایل

مقدمه

تاثیر انکارناپذیر “هنر[۱]” در “آموزش و پرورش” و نقش تزکیه و تهذیب اخلاقی و روانی هنر همواره مدنظر روان شناسان، روان تحلیلگران، هنرمندان و هنرشناسان فهیم قرار داشته است (عناصری، ۱۳۸۰). نمایش درمانی[۲] یکی از تجلیات هنردرمانی خلاق است. هنردرمانی شامل کتاب درمانی[۳]، حرکت/رقص[۴] درمانی، موسیقی[۵] درمانی، شعر[۶]درمانی، روان نمایش درمانی[۷] و نمایش درمانی است (لندی[۸]، ۲۰۰۶).

ارسطو را می توان بنیان گذار استفاده درمانی از نمایش دانست؛ چنانچه وی در سده چهارم قبل از میلاد، نمایش را سبب تخلیه[۹] نفس از عواطف منفی عنوان کرد (پیتروزلا[۱۰] ،۲۰۰۴). ریشه نمایش درمانی به سده ی ۱۸ و اجرای تئاتر در بیمارستان های روانی در اروپا باز می گردد. تفکر آن زمان این بود که بازی نمایش می تواند اضطراب ناشی از بیماری روانی را بهبود بخشد.

فهرست

فصل اول: کلیات پژوهش

۱-۱مقدمه…………………………………………………………………………………………….۲

۲-۱بیان مسأله……………………………………………………………………………………….۵

۳-۱اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………۹

۴-۱اهداف پژوهش……………………………………………………………………………….۱۰

الف) هدف کلی  …………………………………………………………………………………۱۰

ب) اهداف کاربردی……………………………………………………………………………..۱۱

فرضیه………………………………………………………………………………………………..۱۱

متغیرها …………………………………………………………………………………………………………………۱۱

الف) تعاریف نظری………………………………………………………………………………۱۲

ب) تعاریف عملی ………………………………………………………………………………..۱۳

فصل دوم: گستره نظری و پیشینه پژوهش

۱-۲کم توانی ذهنی …………………………………………………………………………..۱۵

۱-۱-۲شیوع ……………………………………………………………………………………..۱۷

۲-۱-۲طبقه بندی کم توانی ذهنی ………………………………………………………… ۱۸

۱-۲-۱-۲طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی………………………………..۱۸

۲-۲-۱-۲طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری……………………………..۲۰

۳-۱-۲ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی………………………………………۲۱

۴-۱-۲ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی…………………………….۲۴

۲-۲ فراخنای توجه………………………………………………………………………………۲۶

۱-۲-۲فیزیولوژی توجه………………………………………………………………………..۲۷

۲-۲-۲عوامل موثر در توجه…………………………………………………………………..۳۰

۳-۲-۲انواع توجه……………………………………………………………………………….۳۱

۴-۲-۲عملکردهای توجه………………………………………………………………………۳۳

۵-۲-۲کمبود توجه……………………………………………………………………………………………..۳۸

۶-۲-۲درمان ………………………………………………………………………………………………………۴۰

۷-۲-۲کم توانی ذهنی و اهمیت توجه……………………………………………………۴۲

۳-۲نمایش درمانی……………………………………………………………………………………………….۴۴

۱-۳-۲تاریخچه نمایش درمانی …………………………………………………………………………..۴۵

۱-۲-۳-۲انجمن نمایش درمانگران بریتانیا………………………………………………………….۴۷

۲-۲-۳-۲انجمن ملی نمایش درمانی امریکا……………………………………………..۵۰

۳-۳-۲ابزار نمایش درمانی……………………………………………………………………..۵۲

۴-۳-۲اهداف نمایش درمانی………………………………………………………………….۵۸

۵-۳-۲رویکردهای نمایش درمانی……………………………………………………………۵۸

۱-۵-۳-۲دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز……………………………………………..۵۹

۲-۵-۳-۲نظریه نقش رابرت لندی……………………………………………………………۶۰

۳-۵-۳-۲دیدگاه پنج مرحله ای امونا……………………………………………………….۶۱

۶-۳-۲روان نمایش درمانی و نمایش درمانی………………………………………………۶۲

۷-۳-۲نمایش درمانی برای کودکان…………………………………………………………۶۴

۸-۳-۲نمایش درمانی در آموزش ویژه……………………………………………………..۶۵

۹-۳-۲استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری……………..۶۷

۱۰-۳-۲توجه در نمایش درمانی………………………………………………………………۶۸

۱۱-۳-۲اجزاء جلسات نمایش درمانی………………………………………………………..۶۹

۴-۲بررسی متون…………………………………………………………………………………..۷۲

۱-۴-۲تحقیقات انجام شده داخلی……………………………………………………………۷۲

۲-۴-۲تحقیقات انجام شده خارجی………………………………………………………….۷۳

 



موضوعات :
علوم پزشکی

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *