no-img
ام ای پدیا

دانلود سمینار کار آفرینی روستایی


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود سمینار کار آفرینی روستایی
doc
فروردین ۲۳, ۱۳۹۶
هر صفحه 60 تومان
تعداد صفحات: 59 صفحه
۳,۵۰۰ تومان
۳,۵۰۰ تومان – خرید

دانلود سمینار کار آفرینی روستایی


دانلود سمینار کار آفرینی روستایی

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۵۹ صفحه

 خلاصه ای از فایل

دیدگاه جامعه شناختی و جمعیت شناختی

جامعه شناسان به آثار و نقش های کارآفرینان در جامعه وقوف کامل دارند و آنان را عاملان اشتغال زایی، انتقال فناوری، تعادل در اقتصادهای پویا، کاهش بوروکراسی اداری، ساماندهی منابع و استفاده بهینه از آنها می دانند. کارآفرینان می توانند عامل تولید سرمایه محسوب و باعث تحول و تجدید حیات ملی و محلی در جامعه شوند، زیرا کارآفرینی فراتر از شغل و حرفه است. کار آفرینان با شناخت، ایجاد و گسترش بازارهای جدید به ترغیب و تشویق سرمایه گذاری و نوآوری می پردازند و نقش و وظیفه مشخصی را در پکبارچگی و ارتباط بازارها و رفع شکاف ها و تنگناها بازار و اجتماع ایفا می کنند. در واقع می توان اذعان داشت که کارآفرینان و شرکت ها و سازمان های کارآفرین با قبول مسئولیت اجتماعی خود، هم به خواسته های جامعه و هم به سیاست های دولت پاسخ مثبت داده اند(Alison,1990: 304). اما تجربه کاری، نارضایتی از شغل قبلی، الگوی نقش، شرایط کودکی، تحصیلات، سن و جایگاه اجتماعی از جمله مشخصات جمعیت شناختی کارآفرینان محسوب می شود.

برخی از افراد در کار خود دارای تجربه قبلی هستند و همین امر ممکن است رابطه مثبت و مستقیمی را با موفقیت­شان ایجاد کند، به طوری که اکثر آنان، خواه موفق یا ناموفق، در حرفه خود دارای تجربه قبلی هستند. در مقایسه کارآفرینان موفق با ناموفق می توان به این نکته توجه داشت که نارضایتی کارآفرینان موفق از مشاغل قبلی خود، هنگامی که تصمیم به آغاز فعالیت جدیدی می گرفتند، بیشتر از نارضایتی کارآفرینان ناموفق بوده است(دارایانی، ۱۳۷۷: ۱۰۸). وجود الگوی نقش باعث تشویق تلاش های کارآفرینانه در افراد می شود، این الگوها ممکن است در بین خانواده، دوستان یا در محیط های کاری وجود داشته باشد، به طوری که افراد موفق در محیط های کاری و خانوادگی خود شاهد حوادثی همچون فقر، ناامنی، مرگ والدین یا جدایی آنان بوده اند. به تجربه ثابت شده است که سن نمی تواند عامل مهمی در موفقیت کارآفرینان محسوب شود، از این رو، نمی توان سن خاصی را برای آغاز فعالیت های کارآفرینانه معین کرد(هزار جریبی، ۱۳۸۴: ۵۹-۶۰)

 

فهرست

مقدمه. ۱

مبانی نظری.. ۱

توسعه. ۱

توسعه روستایی.. ۲

توسعه پایدار. ۴

مولفه های توسعه پایدار روستایی.. ۸

کارآفرینی.. ۸

مفهوم واژه کارآفرین.. ۱۰

سیرتحول و تطور مفهوم کارآفرینی.. ۱۰

اهمیت و ضرورت کارآفرینی.. ۱۴

کارآفرینی روستایی.. ۱۴

انواع کارآفرینی.. ۱۸

عوامل موثر در موفقیت کارآفرینی روستایی.. ۲۳

عوامل اجتماعی.. ۲۵

عوامل محیطی.. ۲۶

عوامل نهادی(سازمانی) ۲۷

دیدگاه های موجود در کارآفرینی روستایی.. ۲۸

دیدگاه جامعه شناختی و جمعیت شناختی.. ۲۸

دیدگاه روان شناختی.. ۲۹

دیدگاه اقتصادی(کارآفرینی درون نظریه اقتصادی) ۲۹

توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی.. ۳۵

دیدگاه توسعه ای و محیطی.. ۳۶

جایگاه فضا در کارآفرینی روستایی.. ۳۶

محیط زیست و کارآفرینی.. ۳۸

کار آفرینی روستایی و پایداری منطقه ای.. ۳۸

رویکرد قلمروی (سرزمینی) و توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی.. ۳۹

دیدگاه نهادی.. ۴۱

دولت و توسعه کارآفرینی در روستاها ۴۲

سابقه کارآفرینی در ایران. ۴۵

کارآفرینی روستایی در ایران. ۴۵

سیاست ها و راهکارهای توسعه کارآفرینی روستایی.. ۴۸

کارآفرینی روستایی و تجارب کشورهای مختلف… ۵۲

موقعیت جغرافیایی روستای کندلوس… ۵۶

 



موضوعات :
علوم اجتماعی

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *