no-img
ام ای پدیا

دانلود مدل های موجود در حوزه مطالعات اخلاق مدیریت


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود مدل های موجود در حوزه مطالعات اخلاق مدیریت
doc
خرداد ۹, ۱۳۹۶
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود مدل های موجود در حوزه مطالعات اخلاق مدیریت


دانلود مدل های موجود در حوزه مطالعات اخلاق مدیریت

فرمت قابل ویرایش ورد  Word

تعداد صفحات: ۲۸ صفحه

خلاصه ای از فایل

تحقیقات خارجی

ویلیام برنچ ( ۲۰۱۵ ) با موضوع آموزش ارزش های حرفه ای و پیشنهاداتی جهت ارائه مدل علمی و اخلاقی سازمان، به بررسی مؤلفه های تأثیرگذار در این زمینه پرداخت. هدف این تحقیق توصیف زیر بنای علمی و نظری برای آموزش ارزش های اخلاق حرفه ای و انسانی بود. این مقاله با روش ارائه مدل و بهره گیری از مدل ۴ گانه و ترکیبی شکل گرفت.

نتایج بیانگر این امر بود که با تکیه بر ۴ روش یادگیری تجربی مهارت ها، اندیشه ی انتقادی فرایندگروهی حمایت کننده و وجود برنامه درسی می توان یک مدل صحیح و کاربردی برای پیاده سازی اخلاق حرفه ای در سازمان تدوین نمود. در بخش دیگر از نتایج تحقیق مؤلفه هویت حرفه ای به عنوان یک عامل کلیدی و بسیار تأثیر گذار در پیاده سازی ارزش های اخلاقی سازمان در نظر گرفته شد و در رتبه بعدی مؤلفه ی ایجاد برنامه ریزی درسی در سازمان بود که دومین مؤلفه تأثیر گذار شناخته شد.

گاندرسن و همکاران (۲۰۱۴) با  انجام تحقیقی تحت عنوان تدوین چارچوب یکپارچه علمی و اخلاقیات     حرفه ای در یک سازمان خاص به بررسی چالش ها و مؤلفه های تأثیر گذار پرداختند  در این بین سیاست های اخلاقی در پیاده سازی اخلاق حرفه ای مد نظر واقع گردید تا اوضاع استراتژیک سازمان مربوط بهبود یابد.

نتایج بیانگر این بود که مؤلفه هایی از قبیل الهام درونی، حس مسئولیت، صداقت و درستی در کارتأثیر به سزایی در ایجاد یکپارچگی علمی در اخلاق حرفه ای در سازمان دارد.کریگر و همکاران (۲۰۱۴) با انجام تحقیقی تحت عنوان اخلاق حرفه ای و شکل گیری هویت آن به بررسی مؤلفه های مؤثر در اخلاق          حرفه ای سازمان پرداختند و با هدف معرفی مفاهیم توسعه یافته ی جدید از حرفه ای شدن افراد و        ریشه های مؤثر اخلاقیات شروع به تحقیق نمودند.

روش تحقیق حاضر مدل پله ای در نظر گرفته شد و با کد گذاری مؤلفه ها اقدام به اولویت بندی آنها در پیاده سازی اخلاق حرفه ای در سازمان بود. هدف کاربردی تحقیق توسعه اجتماعی و توسعه انفرادی در هویت حرفه ای و اخلاق حرفه ای سازمان مربوط بود.

رفیعی،علی احمدی وکرمانی(۲۰۱۳) یک مدل مدیریت جدید برای روابط متقابل مردم به عنوان بندگان خدا در میان خود  و با خالق خود، برمبنای دعای جوشن کبیر ارائه کرده اند . روش شناسی پژوهش بر اساس تحلیل  مفاهیم است. به این منظور محتویات این دعا از نظر کیفی  تجزیه و تحلیل شده اند.

نتایج به دست آمده پس از دسته بندی برای توسعه یک مدل اخلاق گرا که شامل ویژگی های اثر بخشی،عمل گرایی و حلم و فروتنی باشد مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس این مدل مدیریت اخلاقی با هفت ویژگی اصلی یعنی، دانش، توانایی، پشتکار، صداقت، برتری، تعادل و ثبات و مدیریت غیر ملموس مشخص شده است.

فهرست

۲-۵-۱- مدیریت مبتنی بر رشد از دیدگاه قرآن.. ۱

۲-۵-۲- مدیریت رحمانی درقرآن.. ۲

۲-۵-۳- دومدل مدیریت اخلاق‌گرا مبتنی بر مفاهیم دعای عرفه و دعای مکارم الاخلاق.. ۳

۲-۵-۵- مدل اخلاق کسب و کار کولینز. ۵

۲-۵-۶- مدل تحلیل دوراهی اخلاقی (تصمیم‌گیری اخلاقی) نقش محور. ۷

تحلیل مدل.. ۸

۲-۵-۷- مدل تحلیل رابطه‌ی ارزش‌های اخلاقی سازمان و رفتار اخلاقی کارکنان.. ۸

تحلیل مدل.. ۹

۲-۵-۸- مدل تصمیم‌گیری اخلاقی جونز. ۹

بخش ششم: پیشینه تحقیقات داخلی  و بین المللی.. ۱۳

۲-۶-۱- تحقیقات داخلی.. ۱۳

۲-۶-۲- تحقیقات خارجی.. ۲۰



موضوعات :
روانشناسی

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *