no-img
ام ای پدیا

دانلود پروژه مدل سازی زیرسیستم ها و شبیه سازی پرواز حامل فضایی


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود پروژه مدل سازی زیرسیستم ها و شبیه سازی پرواز حامل فضایی
doc
فروردین ۱۵, ۱۳۹۶
قیمت هر صفحه 120 تومان
تعداد صفحات: 42 صفحه
۵,۰۰۰ تومان
۵,۰۰۰ تومان – خرید

دانلود پروژه مدل سازی زیرسیستم ها و شبیه سازی پرواز حامل فضایی


دانلود پروژه مدل سازی زیرسیستم ها و شبیه سازی پرواز حامل فضایی

فرمت قابل ویرایش ورد word

  تعداد صفحات: ۴۲ صفحه

 خلاصه ای از فایل

روش امکان­پذیری تک موضوعی

در روند طراحی به کمک روش امکان­پذیری تک موضوعی یا IDF در هر بار تکرار، تحلیل موضوعات به‌صورت کامل و از ابتدا انجام نمی‌گیرد. مشابه روش IDF، یک بهینه‌ساز در سطح سیستم قرار داده شده است و مجموعه تحلیلگر موضوعات نیز در زیرسیستم‌های جداگانه‌ای عملیات تحلیل را انجام می‌دهند. تفاوت اصلی بین روش IDF با روش MDF در این است که در IDF، بهینه‌ساز مسئول هماهنگی بین زیرسیستم‌ها نیز خواهد بود و برای این کار از متغیرهای اضافی (متغیرهای درگیر y) استفاده می‌کند (‏ شکل۲-۵). این روش قادر است مسئله را به چند زیرسیستم تقسیم کند. گسسته سازی در این روش باعث می‌شود تعداد متغیرها به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یابد اما درعین‌حال سرعت پردازش کامپیوتری نیز بالا می‌رود و عمل موازی‌سازی کامپیوتری جهت تسریع در سرعت حل امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین فرایند حل در این روش تا زمان همگرایی و دستیابی به جواب نباید متوقف گردد.

اگر تعداد متغیرهای درگیر نسبتاً کم باشد، روش IDF کاربردی خواهد بود و مسئله را در زمان محاسباتی محدودی حل خواهد کرد. بهینه‌ساز با تک‌تک زیرسیستم‌ها ارتباط مستقیم دارد و نتایج را مستقیماً به آن‌ها تزریق می‌کند. همچنین با توجه به اینکه فرایند تحلیل چند موضوعی حذف گردیده، حلقه تجزیه‌وتحلیل داخلی نیز شکسته شده است. به‌این‌ترتیب، اگر بهینه‌ساز نیاز پیدا کرد تا یک زیرسیستم را با حساسیت محاسباتی بیشتری بررسی کند، سایر زیرسیستم‌ها دخیل نخواهند شد و به‌این‌ترتیب زمان تلف نمی‌گردد. به‌علاوه اینکه اگر نیاز به تمرکز بالا برای حل یک مسئله بهینه‌سازی چند موضوعی داشتیم، این روش کارآمد خواهد بود. در کاربردهای با مقیاس بزرگ‌تر که زیرسیستم‌ها تحت نظارت مهندسین طراح مربوطه هستند، دستورات مدیریتی در سطح سیستم درIDF  نسبت به روش MDF درجه اعتبار کمتری دارند. زیرا هر گروه تنها با مدیر بخش خود هماهنگ است. به همین خاطر و با توجه به حذف تحلیل چند موضوعی، گروه‌های مختلف ملزم به توقف تا رسیدن نتایج از سوی سایر گروه‌ها نیستند و فعالیت موازی در جریان است؛ اگرچه این استقلال کاری محدود می‌باشد زیرا امکان‌سنجی صحت جواب‌ها در سطح سیستم صورت می‌گیرد و نتایج هر گروه باید به سطح سیستم ارجاع شود.

فهرست

فصل اول.. ۱

مقدمه. ۲

مروری بر فعالیت‌های انجام‌گرفته. ۲

تعریف موشک حامل.. ۵

تقسیم‌بندی موشک‌های حامل.. ۶

۱-۵-۱- کلاس وزنی موشک‌های حامل.. ۶

محدوده کاربردی موشک‌های حامل.. ۷

بار محموله موشک‌های حامل.. ۷

تعداد دفعات مصرف.. ۷

نحوه ترکیب ساختاری موشک‌های حامل.. ۷

صنایع تولید بخش‌های مختلف حامل فضایی.. ۹

بخش طراحی و تحقیقات.. ۱۰

صنایع موتور. ۱۰

صنایع سازه. ۱۰

صنایع پیشران. ۱۱

صنایع هدایت و کنترل. ۱۱

صنایع تجهیزات پرتاب.. ۱۱

طراحی حامل‌های فضایی.. ۱۱

جمعبندی.. ۱۲

فصل دوم. ۱۳

طراحی بهینه چند موضوعی.. ۱۴

مقدمه. ۱۴

لزوم استفاده از طراحی بهینه چند موضوعی.. ۱۵

انواع روش های طراحی بهینه چند موضوعی.. ۱۸

روش‌های بهینه‌سازی.. ۲۷

عدم قطعیت در طراحی.. ۲۹

تعریف عدم قطعیت.. ۲۹

منابع و دسته بندی عدم قطعیت ها ۳۲

تحلیل عدم قطعیت.. ۳۴

بررسی کلی روش‏های طراحی بر مبنای عدم قطعیت در دسترس… ۳۴

جمع‌بندی.. ۴۱

فصل سوم. ۴۲

مقدمه. ۴۳

زیرسیستم‌های طراحی.. ۴۳

مأموریت.. ۴۳

احتراق. ۴۷

طراحی موتور. ۵۲

طراحی هندسه. ۵۶

تخمین جرم. ۵۸

شبیه‌سازی پرواز حامل‌ها ۶۰

جمع بندی.. ۷۰

 



موضوعات :
مهندسی هوافضا

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *