no-img
ام ای پدیا

دانلود پروژه مدل کردن مبدل کاتالایتیک در نرم افزار fluent


ام ای پدیا

ادامه مطلب

DOC
دانلود پروژه مدل کردن مبدل کاتالایتیک در نرم افزار fluent
doc
اسفند ۵, ۱۳۹۵
هر صفحه 236 تومان
تعداد صفحات: 21 صفحه
۴,۹۵۰ تومان
۴,۹۵۰ تومان – خرید

دانلود پروژه مدل کردن مبدل کاتالایتیک در نرم افزار fluent


دانلود پروژه مدل کردن مبدل کاتالایتیک در نرم افزار fluent

فرمت قابل ویرایش ورد word و فایل فلوئنت

  تعداد صفحات: ۲۱ صفحه

 خلاصه ای از فایل

مقدمه

مبدل  های کاتالیتیکی  

میلیون ها خودرو  در سرتاسر جهان  در حال تردد  می باشند که  هر کدام به  عنوا ن یک  منبع آلودگی  بشمار می روند .این مورد  ،  خصوصاَ در شهرهای  بزرگتر به عنوان  مسئله بزرگی و  بصورت لاینحل از  زمان های قدیم  مورد بحث بوده است .جهت حل این  مشکل  ،  قوانینی به مرحله  اجرا در آمده  است که مقادیر  آلاینده خروجی از  سیستم اگزوز خودروها  را تحت کنترل  در آورده و  محدود کرده است .  به همین منظور  ،کارخانجات خودروسازی  ،  سیستم های پالایش  کننده ای را  جهت کنترل مقادیر  آلاینده خروجی از  سیستم های موتور و سوخت رسانی  تهیه و مورد  بهره برداری قرار  داده اند .

در سال ۱۹۷۰  ،  دولت آمریکا پس  از آنکه گزارش  آژانس کنترل آلودگی  هوای کالیفرنیا را  بررسی کرد  ، اصلاحیه هوای  تمیز را از تصویب  گذراند و بدین ترتیب  تولید کننده های  آمریکایی به شدت  دست به کار  شده و مطابق  قوانین ضدآلودگی وضع  شده  ،  کمبودهای خود را  برطرف کردند . در  سال ۱۹۷۵ قوانینی مصوب گردیدکه  اکثریت کمپانی های  خودرو سازی  ،  مجبور به استفاده  از سیستم مبدل  کاتالیتیکی در خودروها  شدند . به طور  خلاصه طرز کار  این سیستم بدین  صورت بود که  با انجام واکنش  های شیمیایی گازهای سمی  را به دی  اکسید کربن و  بخارآب تبدیل می  کرد .نصب مبدل  کاتالیتیکی از همین  سال در سراسر  آمریکا اجباری گردید و  در اروپا نیز  از سال ۱۹۹۳ مورد بهره  برداری قرار گرفت.

در این مقوله  در خصوص انواع  آلاینده های تولید  شده توسط موتور  خودروها و هم  چنین نحوه عملکرد  مبدل های کاتالیتیکی  در خصوص کم  کردن مقادیر این  آلاینده ها صحبت  خواهد شد.

اساس کار و ( نحوه عملکرد ) مبدل های کاتالیتیکی در کاهش آلاینده هامیباشد. اکثر خودروهای مدرن  امروزی  ،  مجهز به مبدل  های  کاتالیتیکی سه راهه، مفهوم سه راهه  ،  اشاره به سه  آلاینده اساسی تولید  شده توسط موتور  خودروها دارد که  توسط این مبدل ها مورد  پالایش قرار  می گیرند.

مبدل کاتالیتیکی از  دو نوع کاتالیست  جهت پالایش آلاینده ها استفاده  می کند : کاتالیست  کاهش دهنده  آلودگی  ( Reduction Catalyst ) کاتالیست  اکسید کننده ( Oxidazation Catalyst ) هر  دو نوع از کاتالیست  ها  ،  از یک ساختمان  سرامیکی با پوشش  فلزی که معمولاً  از پلاتین  ،  رودیوم و پالادیوم  می باشند ،تشکیل شده است .  در مدل های  جدید کاتالیست  ،  از ساختمانی از  کاتالیست ها استفاده  می گردد که  بیشترین سطح تماس  را با جریان  گازهای خروجی از  اگزوز داشته باشد.

فهرست

مقدمه   …………………………………………………………………………………………………………………………….  ۱

شروع حل   ……………………………………………………………………………………………………………………..   ۴

وارد کردن مش ………………………………………………………………………………………………………………..  ۴

تنظیم مدل ها  ………………………………………………………………………………………………………………… ۵

مواد    ………………………………………………………………………………………………………………………………  ۶

شرایط سیال  ………………………………………………………………………………………………………………….   ۶

شرایط عملکرد  ………………………………………………………………………………………………………………   ۹

شرایط مرزی   ………………………………………………………………………………………………………………    ۹

روش حل   …………………………………………………………………………………………………………………..    ۱۱

کنترل حل   ………………………………………………………………………………………………………………..    ۱۲

مانیتور باقیمانده ………………………………………………………………………………………………………….    ۱۳

مانیتور سطح  ……………………………………………………………………………………………………………….   ۱۳

مقدار دهی اولیه   ………………………………………………………………………………………………………..   ۱۵

حل    …………………………………………………………………………………………………………………………..   ۱۵

همگرایی حل ……………………………………………………………………………………………………………..    ۱۶

پردازش  ………………………………………………………………………………………………………………………   ۱۷

 



مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *